Dzisiejszy konsument dostaje do ręki mechanizm jakim są portale społecznościowe, które umożliwiają sprawdzenie i wymianę opinii na temat produktów i usług dostępnych na rynku. Wymusza to na sprzedawcach, dostawcach usług a także producentach do czynnego kontaktu z klientem i dbania o jakość własnych usług.

Sklep walmartTen kierunek nie jest niczym nowym, od zawsze kierowaliśmy się poleceniem produktów przez znajomych jako miernika jakości towaru. Teraz mamy szerszy zakres możliwości który zwiększa prawdopodobieństwa ostatecznego zadowolenia u klienta. Dla firm stało się jasne że klienci przestali się ograniczać do informacji reklamowej czy jednostkowych opinii. Stało się jasne że strategia wykorzystywania połączeń międzyludzkich będzie kierunkiem działań sprzedawców. Być może social media w najbliższej dekadzie nie zdetronizują tradycyjnych kanałów sprzedaż jednak są świetnym narzędziem do pozyskiwania nowych zainteresowanych i klientów. Nie ma złotej reguły, która mówi czy taka sprzedaż wymaga istnienia społeczności wokół określonych portali, czy może trzeba stworzyć portal tego typu pamiętając że mamy doczynienia ze społeczeństwem nomadycznym i dlatego należy ciągle podążać za trendami rynku które tworzą klienci.

Serwis Szkole LataW uproszczeniu Social Shopping to możliwość zrobienia zakupów w towarzystwie komentarzy i opinii setek innym ludzi. Większym zaufaniem obdarzamy osobę która poleca produkt używając go i spędzając czas na podobnych rozrywkach niżeli sprzedawcę nastawionego na cel w sklepie. Social Shopping to również promocja i wyznaczanie nowych trendów i przestrzeni w których tworzy się styl, moda, gusta a także możliwość sprawdzenia wierzytelności sprzedawców i sklepów.

Reklama: geomembrana